جام ملت‌های اروپا؛ دومین میزبان هم حذف شد
نوشته شده توسط : iyem
هواداران انگلستان

هواداران تیم ملی انگلستان در ورزشگاه بعد از پیروزی تیمشان مقابل اوکراین یکصدا خواندند "ما می‌مانیم"

انگلستان در آخرین روز بازی‌های گروهی جام ملت‌های اروپا، روز سه‌شنبه ۱۹ ژوئن (۳۰ خرداد) با نتیجه ۱ بر صفر اوکراین را برد و با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه به مرحله یک‌چهارم پایانی راه یافت.

اوکراین یکی از دو میزبان رقابت‌ها در حالی با انگلستان روبرو شد که به دلیل اندوختن ۳ امتیاز از دو بازی نخست-یک امتیاز کمتر از انگلستان و فرانسه، تنها در صورت پیروزی صعود می‌کرد. علاوه بر این اوکراین آندره شوچنکو کاپیتان پرآوازه خود را هم به دلیل مصدومیت از ابتدا در ترکیب نداشت.

اوکراین در این بازی از ابتدا فشار زیادی روی دروازه انگلستان وارد آورد و موقعیت‌های زیادی برای باز کردن دروازه حریف داشت اما مهاجمان این تیم نتوانستند از فرصت‌های پرشماری که داشتند استفاده کنند.

اما انگلستان از فرصت های به مراتب کمتر خود استفاده بهتری کرد. ارسال استیون جرارد که بهترین بازیکن انگلستان در سه بازی گروهی بوده در دقیقه ۴۸ از میان سه دفاع و دروازه‌بان اوکراین گذشت و روی خط دروازه به وین رونی رسید. رونی که بعد از دو بازی محرومیت به ترکیب این تیم اضافه شده بود به آسانی دروازه را باز کرد و انگلستان را ۱ بر صفر پیش انداخت.

رونی به جز گلی که زد بازیکن موثری برای انگلستان نبود و یک فرصت قطعی گلزنی را هم به آسانی از دست داد.

آندری شوچنکو

آندری شوچنکو بعد از حذف اوکراین از تورنمنت گفت که از تیم ملی کشورش خداحافظی خواهد کرد

اوکراین بعد از دریافت گل بارها دروازه انگلستان را تهدید کرد و در یک صحنه جنجالی (دقیقه ۶۲) شوت مارکو دویچ با دفع ناقص جو هارت وارد دروازه انگلستان شد اما جان تری توپ را در حالی که از خط دروازه گذشته بود بیرون کشید. داور دستور به ادامه بازی داد و این اتفاق ظاهرا از چشم داور پنجم که در چند قدمی صحنه قرار داشت نیز دور ماند. مربی و بازیکنان انگلستان بعد از بازی اعتراف کردند که این توپ باید گل اعلام می شد.

نتیجه ۱ بر صفر تا انتها پا برجا ماند و انگلستان با ۷ امتیاز به عنوان سرگروه صعود کرد. انگلستان در مرحله یک چهارم نهایی یکشنبه آینده ۲۴ ژوئن با ایتالیا روبرو خواهد شد.

آندری شوچنکو کاپیتان اوکراین بعد از این بازی در گفتگو با بی‌بی‌سی گفت که بعد از یک مسابقه دیگر (بازی خداحافظی) از بازی برای تیم ملی اوکراین بازنشسته خواهد شد.

فرانسه نیز با وجود ارائه یک بازی ضعیف و شکست قاطعانه ۲ بر صفر مقابل سوئد با ۴ امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد و شنبه آینده با اسپانیا، قهرمان اروپا و جهان، مسابقه خواهد داد.

زلاتان ابراهیموویچ، کاپیتان سوئد، نمایش خیره‌کننده‌ای داشت و در دقیقه ۵۴ با حرکتی آکروباتیک یکی از بهترین گل‌های تورنمنت را به ثمر رساند. گل دوم سوئد را سباستین لارسون در دقیقه ۹۰ زد.

مرحله یک چهارم نهایی روز پنجشنبه ۲۱ ژوئن با دیدار پرتغال و جمهوری چک آغاز خواهد شد.





:: برچسب‌ها: کریسمس , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: